Matkalla kouluun mä sain oudon päähän pistoksen.  Mä olen jo jonkun aikaa  ollut tympääntynyt hiuksiini, joten tieni vei kampaajalle. Se leikkasi ne vähä yliolkapään pituisiksi ja hävitti rasta-kihara outouden. Mä pyysin sitä laittamaan niihin vielä äkkiä jonkun huolettoman kampauksen, että voisin mennä kouluun sen kanssa niine hyvineni, koska yleensä kun käyn kampaajalla joudun ensin pesemään hiukseni ja laittamaan ne itse ennen kuin kehtaan mennä niillä minnekkään. Joten kampaaja känsi latvoja hieman ulospäin ja laittoi  etu hiukseni pinneillä päälakeen kiinni, niin että hiukset olivat "tötteröllä". Rakastin uutta hius tyyliäni ! Maksoin ja lähdin kohti koulua. Ehdin juuri viime hetkellä paikalle, eli vältin juuri ja juuri myöhästymisen! Huomasin Joonaksen katoksessa. Hahaa, se selvästi odotti mua. Voi miten mä pääsisin sisään sen huomaamatta ? Ainiin, eihän se tunne mua mun uudessa tukassa ainakaan jos.... Viime hetkellä mä sain napattua kiinni Mikon nahkarotsin hihasta. Mä vedin sen kulman taakse. Mä lupasin olla sille palveluksen velkaa jos se esittäis mun kanssa nuortaparia, niin että mä pääsisin sisälle Joonaksen huomaamatta. Se suostu. Me käveltiin pokkana Joonaksen ohi muka rakstavaisina, eikä se epäillyt mitään ! Päästyämme sisälle, Mikko kuiskasi mulle "Illalla seiskalta Mäikkiksellä." Mäikkis oli siis ns. kerhotalo jossa oli bileitä sun muuta. Mutta mitä Mikko haluaa musta ja ennen kaikkea miksi sielä, eihän tänään ollut ees mitään kunnon säpinää odotettavissa, nuoriso oli nääs menossa kaikki rantsuun illalla?.