Olin siis yhdessä sukukokouksessa  eilen, ei tosin ollut kukaan sieltä sukua minulle, mutta perhe syistä jouduin menemään sinne. Aluksi oli vähän tylsää, mutta menetteli nyt kuitenkin. Menimme juhlille noin kahden maissa. Joskus about neljän-viiden maissa mua alkas jo tympiä vanhojen mummojen uteliaat katseet ja pienten lasten kirkuminen niin, että päätin mennä autoon lukemaan kesken olevaa kirjaani. (Laura kielikurssilla). Luin kirjaa ja autoon jäänyttä aikakauslehteä jonkin aikaa ja soitin Hekulle. Ja lopun aikaa pelasin kännykällä ja kuuntelin musaa, kunnes yksi juhlissa oleista pojista (ja ainut joka oli eli 10v.) tuli sanomaan minulle autoon, joka oli hieman kauempana, että sisällä viritetään karaoke -vehkeitä käyntiin. Kommentoin vain jotain aiheesta, mutta lähdin kuitenkin takaisin muun juhlasakin seuraan, jonne isäni oli yrittänyt minua hoikutella jo tekstareilla. Jäimme pihalle (minä, olkoon tuo poika tässä vaikka Sauli, äitipuoleni, isäni ja muutama muu) istuskelimme siinä aikamme ja kuuntelimme, kuinka karaoke -loilotus kantautui korviimme sisältä. Sauli häipyi jossakin vaiheessa myös sisälle ja minä menin hetken päästä myös, koska aikuisten jorinat, eivät liiemmin enää jaksaneet liikuttaa. Sisällä istuin lähimmälle vapaalle tuolille ja katsoin, kuinka siskopuoleni serkkunsa kanssa veti tunteella R-A-K-A-S -biisiä. Kuvasin esitykset kännykälläni ja nauroin Saulille, että pitäisiköhän lähettää tuo serkusten lauluesitys Sofian poikaystävälle (siskopuoleni ja Saulin serkku tämä Sofia) ja nauroimme sille  aikamme. Sitten oli vuorossa  aikuinen nainen ja Sauli lauloi mukana ja pelleili, kun innostuin taltioimaan hänenkin ei mikkiin lauletun -esityksensä. Lopulta kukaan meistä 'nuorisosta' ei jaksanut enää laulaa menimme pihalle. sielä söimme makkaraa ja pelasimme pallopelejä. Lopulta istuimme pihalla piiriin asetelluihin tuoleihin ja räkätimme tyhmille. Sauli kiusasi toista siskopuoltani, yritti kaataa tämän tuolin ja muuta vastaavaa. Minä tietenkin nauroin kippurassa. Ja siitähän ei siskopuoli kulta tykännyt ja  rupesi leikillään muka kiusaamaan minua. Mutta aina kun hän yritti härnätä minua Sauli löikin leikiksi hänen kanssaan ja puollusti näin siis minua. Siskopuolenikin huomasi tämän ja kysyi Saulilta miksi hän minua puollustaa? olin itsekkin hieman ymmälläni. Sauli otti kerran tuolistani kiinni ja muka kippasi sen, mutta senkään hän ei antanut kaatua, vaan piti sitä vain hetken siinä niin, että minä sätkin kaksinkerroin. Minulla on aina riittänyt juttua ehkä eniten Saulin kanssa tästä laumasta jossa oli isoliuta erilaista sakkia, koska Saulilla on jo mopokortti, ja minulla sitä odotellessa crossipyörä ja hän on kiinnostunut autoista ja jokkis -kisoista niin kuin minäkin. Mutta jotenkin tuntui hassulta, että etteikö hän kehdannut olla minulle niin raaka kuin serkulleen vai mikä oli syynä tähän ? Sen kehtaamis asiankin toisaalta ymmärrän, sillä vieraannuimme oikeastaan puoleksi vuodeksi ihan kokonaan (perheellisistä syistä), ja kaikki ei ollut toisaalta ihan niinkuin ennen. No loppuillasta porukka hajaantui ja me painuimme laulamaan loppu nuoriso karaokea. Jossain vaiheessa Sauli lähti mopollaan kotiinsa katsomaan euroviisuja (hänellä matkaa kotiin noin 2km) ja me jäimme vielä hetkeksi. Minua kuitenkin kiinnosti euroviisut ja sanoin siskopuolelleni, että eikö mekin voitaisi mennä katsomaan, koska tiesin Saulin ja Sofian jo olevan mummolassaan katsomassa viisuja (sauli siis asuu samassa pihapiirissä, mummolansa kanssa). Noo, me tarvoimme pellon poikki oikaisten sinne ja katsoimme viisuja. Sauli häipyi jossain vaiheessa kotiinsa ja me jäimme vielä hetkeksi Sofiankin lähdettyä omaan kotiinsa. Kotona olimme joskus 00.30 ja kaikki muut menivät nukkumaan, paitsi minä, koska pakkohan se viisujen tulos oli nähdä. Ihan hauskaa oli, muutamat asiat jäivät vain askarruttamaan mieltäni... Ja kaikille uuuuuu:n hokijoille, joihin itsekkin aina joskus kuulun, että mistään sellaisesta ei ollut kysymys tässä postauksessa!